En känsla av mognad

Idag fyller jag 20 år. (Grattis) tack. Jag tog en tur på stan innan jag skulle träffa min tjej och pratade lite lite med en gammal klasskompis som nu mera jobbar på Åhléns här i stan. Hon fyller 20 på lördag så vi är nästan på pricken lika gamla. Jag har alltid tyckt att hon är mogen och det är hon också. Men jag själv däremot känner mig inte så mogen. Till exempel så fick jag en bok av min mamma. Den är skittjock och har sjukligt liten text, jag kan knappt se den, och då kan jag ändå läsa minsta raden på alla syntester med förbundna ögon. Det är typiskt en sån där bok som jag aldrig skulle kunna plöja mig igenom. Men nu kanske jag borde läsa den som ett tecken på min mognad, eller i alla fall ge sken av att jag är mogen. 

En annan sak jag idag kom på mig själv med att göra var att jag gör helt vanliga saker och känner mig väldigt vuxen och duktig. Som till exempel tidigare idag när min syrra kom med sin gamla dagbok hon tappat bort nycklarna till och inte fick upp låset på. Snäll som jag är hjälpte jag till och fick en känsla av välmående och mognad, typ "nu är jag stor och duktig". Samma sak som när jag lagade mat. Det är en känsla jag får varje jävla gång jag fyller år. Om jag så fyller 6, 10 eller 20. Det är nog på grund av vetskapen att jag blir äldre skulle jag tro. 

Nu har kanske svenskan blivit lite dålig i detta inlägg eftersom jag hela tiden måste hjälpa min flickvän med engelskan, mitt i meningar kan jag bli avbruten. 

Aja, nog om detta nu. 
2007-12-06 @ 16:41:37 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0