Turtleshanden och Gammtraktorn

finne

I kväll jobbade jag som garderobier på teatern för mitt fotbollslags räkning. Som underhållning var det en kabaré som mestadels besöktes av skinnpåsar. Men ute i foajén bjöd Royal upp till julbord för några av stans företag. Ett av dessa företag hade en massa finnar anställda. Och en stor del av dessa finnar levde verkligen upp til den stereotypa finnen. Kraftiga käkben, som om de åt rått kött till middag varje dag. De var lite sluskigt klädda och söp som fan. Hela tiden hörde man finnaska snapsvisor ljuda från foajén. Men det var två av dessa finnar som fångade min uppmärksamhet allra mest. Turtleshanden och Gammtraktorn. 

Gammtraktorn levde nog mest upp till allas bild av finnar. Han hade lite av en åttiotals hockeyfrilla, ett vitt linne, en svart skinnväst med hänglås i knapphålen, ett par slitna jeans och på sin vänstra överarm hade han tattuerat in en gammal traktor och några ord på finska. 

Turtleshanden var till en början inte lika speciell, nog för att han hade både tröja och jacka från Harley Davidson, svarta tajta jeans och ett par mc-boots plus en fasligt ful frisyr. Tänk Thomas Brolin -94 blandat med 80-talshockey men tunnare, fettigare och blonda slingor. Men det hos honom som fick mig att äcklas en aning var hans högra hand. Den saknade nämligen två fingrar, peckfingret och fuck-u-fingret. Inte bara att fingrarna saknades utn det såg ut som en stor del skinn var bortslitet och precis hade växt ut igen. 
   När han sedan skulle ta sin jacka och gå tvingades jag att skaka hand med honom. Eller han sträckte i alla fall fram handen och artig som jag är skakade jag hans stympade hand. 
 - See? Sa han.
 - Vad har du gjort frågade jag, nickenyfiken som jag är. 
 - You know when you hav proplem they.. BANG, han slog näven i bordet lite effektullt precis där han lagt sin stympade hand. Cut your finker. 

Jag vet inte om det var sant, men han såg ut som en kille som skulle kunna hamna i fel kretsar och få sina fingrar avhuggna av någon skurk. Men det skulle kanske lika gjärna kunna vara någon gräsklipparolycka eller så. 

En annan finne ville vända mig upp och ner. för hans barn gillar det. Jämt när han kommer hem kommer hans yngsta son springande och säger "pappa, pappa.. jag vill bli opp-och ner!". Hans barn älskade honom och hemligheten till det är, enligt finnen, att inte vara elak och inte snäll, man ska bara finnas där. 

Detta blev rätt långt nu och tro mig, jag har inte berättat allt ändå. 

En intressant sak var att Turtleshanden och Gammtraktorn raggade på en servitris som är född 90, är blond och rätt söt. Att dom ens försöker, dom är 40 år. Snacka om att provåka en Ferarri när man ändå kommer köra hem i en risig volvo 240. 

2007-12-09 @ 00:36:05 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: johanna

tur att du inte var garderobier eller hur det nu stavas där jag var ikväll, usch jag är ju så jobbig och dramatisk, en del kanske skulle kalla det pinsam men det håller jag inte med om jag skulle vilja påstå att jag är lite preppy, typ.

2007-12-09 @ 03:31:36
URL: http://littlejoey.blogg.se
Postat av: johanness

vart var du? var det bara du som var jobbig eller? haha

2007-12-09 @ 15:57:45
URL: http://webbplats87.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej!
Jag skulle vilja prata med dej. Kan du skicka ett mail till mig så vi kan ta det anonymt?

2007-12-09 @ 22:45:30
Postat av: johanness

bäste anonym, lite svårt när du inte lämnat någon mailadress

2007-12-10 @ 10:21:08
URL: http://webbplats87.blogg.se
Postat av: johanna

hahahaha shit vad rädd jag blev, jag trodde det var jag som hade skrivit det, vilket det inte är.

jag tror att det kan vara
1. någon konstig anonym person
2. din flickvän som 'behöver prata'
3. någon finsktalande typ från kvällen
4. 90'an som behöver prata ut om kvällen

2007-12-10 @ 11:03:03
URL: http://littlejoey.blogg.se
Postat av: johanness

haha, jaa.. jag har funderat lite på vem det kan vara. Det värsta senariot skulle ju vara om det var en arg finne/bandido som vill hugga av mina fingrar för att ja snackar skit. Jag pratade rätt seriöst med min tjej igår och nu är det lungt.. så antingen är det 90:an, ett fan eller någon som vill ösa skit över mig.

2007-12-10 @ 13:33:25
URL: http://webbplats87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0