Dålig munhygien = personlig assistent?

Idag var jag på en föreläsning med tema att jobba som personlig assistent. Föreläsaren fick efter en tids babblande en fråga av en åskådare. "Dom som får personlig assistent, vad kan dom ha för problem?". "Det kan vara lite olika, ett fysiskt handikapp, de flesta har precis haft en stroke, karies, bla bla bla.." 

Efter karies hörde jag inte så mycket mer. Kan man få personlig assisten om man har karies? KARIES! En jävla bakterie i munnen. Kan jag få en assistent om jag lider av tandsten? Om man har dålig munhygien så får man hjälp i form av en personlig assistent alltså. 

Troligtvis, och förhoppningsvis, hörde jag fel. Så om någon har någon aning om vad som låter som karies, men heter något annat, och som man kan få personlig assistent av är får gjärna höra av sig och berätta det för mig. 
2007-11-27 @ 22:40:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0