Jag ska köpa mig en tyrolerhatt, bara därför att, Sverige är i EM!

sverige till em

Eufori. Glädje. Lugn. Det är vad jag känner efter kvällens match mot Lettland. Otroligt skönt att vi är kvalificerade för EM-slutspel. Det var verkligen på tiden. Det skall nog firas med lite Dooly's. 

Vad värre är.. för engelsmännen är att de missar EM. Äntligen! Är vad jag vill säga. Då kanske dom fattar att dom inte är så jävla bra längre, att dom faktiskt är dåliga. Nu kanske Svennis får lite upprättelse. Nu kanske "experterna" slutar nämna England som en av stormakterna inom den européiska fotbollen. Jag hoppas det. Engeslmännen behöver sättas på plats. 
   men samtidigt kommer det att bli tråkigt med ett stort mästerskap utan England. Dom har alltid varit med, jämt! Så länge jag kan minnas. Klart att jag kommer sakna britterna i EM men jag hoppas att dom tar tag i sitt landslag och kommer igen till VM nästa gång. 

Något som var tråkigt i kväll var att Finland, mina fädernes ursprungsland, missande EM-slutspelet då man inte lyckades få in något mål på Portugal. Jag ville verkligen att finnarna skulle lycaks i år. Det hade blivit deras absolut första stora mästerskap i fotboll någonsin. Efter både en seger och en oavgjord match mot ett land som Portugal tycker jag absolut att dom skulle vara värda en EM-plats. Men vi får hålla tummarna för Finland till VM istället och hoppas på att det går bättre då. 

(Bild snodd från: www.aftonbladet.se) 
2007-11-22 @ 00:06:11 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0