Lugnande skottning

Idag tog jag förmig att skotta garageuppfarten, frivilligt. Jag trodde att de skule vara skönt och avslappnande. Jag fattar inte vart jag fick den tanken ifrån. Men så blev det faktiskt. Vanligtvis brukar det vara jobbigt att skotta, kanske mest för att jag alltid åker på att göra det när det är blötsnö. Men nu var det puder. Granngossen skottade också så jag körde en liten hemlig tävling mot honom och sopade mattan totalt med honom. 

Innan jag gick ut och skottade hade jag en känsla av att det skulle bli skönt att få komma ut och tänka lite. Det gör man ju inte så mycket viden dator. Men så fel jag hade, min hjärna tömdes helt på allt som någonsin varit i den. Det var väldigt tillfredställande, nästan som en religiös upplevelse. 

Det är nog så munkarna i nepal känner sig, delvis av meditation och delvis av syrebristen. 

Att skotta är alltså som att meditera för mig, bara det är puder. 
2007-11-29 @ 22:16:24 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0