Pizzapower

hempizza

Såhär duktug var jag idag. Jag gjorde mig en egen pizza, svinigt god faktiskt. Här är receptet på en god hempizza. 

En bit kryddat tunnbröd.
En tomat. 
Tre skivor skinka. 
Några kärnfria svarta oliver. 
Lite tomatpuré. 
Vanlig hushållsost. 
Parmesanost. 
Olivolja efterbehag. 
Oregano efter behag. 
Ca. en nypa havssalt. 
Några vred peppar. 

Krossa tomaten tillsammans med lite tomatpuré. Strö över flingsaltet och ringla över olivoljan. Mosa ihop allt. 

Lägg brödet på en tallrik och bre ut tomatröran på brödet. Riv skinkan i bitar och lägg ut den. Hacka några oliver och lägg ut dom. Strö över några vred peppar, inte mycket. Skiva hushållsosten i små skivor och placera ut dom så de täcker hela pizzan. Hyvla lite parmesanost och strö över. På med lite oregano efter behag. 

Ställ tallriken i micron i 1,5 minuter. Eller i ugn tills osten smält, parmesanosten smälter inte lika snabbt som hushållsosten. Gå därför efter hushållsosten. Ställ inte tallriken i ugn. 

Ät och njut. En god maträtt på ca. 10 min. Prova gjärna att ha annat på också. 
2007-11-28 @ 23:50:57 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0