Terater

Igår kväll jobbade jag som garderobier på Härnösands teater för fotbollslagets räkning. På scén stod Fåntanellerne, ett lokalt revygäng. 
   Jag har aldrig varit mycket av en revykille så jag valde at inte titta på föreställningen. Jag satt ute i foajen och drack trockadero och käkade muffins medans stor-Johan kollade hur många lokala nätverk han kunde få kontakt med på sin mobiltelefon. 
   Boström tog med sin fru. Hon tyckte nog det var kul att vara utanför i ett grabbgäng för hon skrattade rätt mycket. 

I alla fall, det jag tänkte säga var att dom hade en massa jävligt dåliga låtar och mellan varje sketch spelades samma pianoslinga. Varje låt bestod av ett pianokomp och dåliga synthtrummor. 

Den sämsta låten var en reemake av Markolios sommarhitt "ingen sommar utan reggay". Fåntanellerna hade en klämkäck hurtbulle (som peter svartling hade sagt) som försökte rappa. Dom hade bara ett pianokomp, ett dåligt. Och dåliga shynthpukor på fel ställe. Texten hade dom gjort om, till det sämre. 

"Ingen reggay med Carl Gerard" sjöng hurtbullen. Det var sådåligt  at jag ville kräkas. 

Nu är det Beckdags här. 
2007-11-04 @ 18:09:16 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0