The Butcher

För ett par timmar sedan kom pappa ner i källaren och hämtade slaktartröjan och slaktaryxan. Då visste jag att här ska det styckas kött. Och vissta hade jag rätt, en halv ren stod på turlistan att få möta pappas kniv. Nu ett par timmar senare har pappa styckat klart. Högar med kött ligger på köksbordet. Kött till köttfärs, kött till renskav och kött till stek. 

Min pappa är ingen riktig slaktare, men han har nästan slakteri i blodet. Min mammas morfar varnämligen slaktare. Men den anatomi pappa besatt nu när han styckade renen, en gammal gris, ett får och massa andra stackars djur fick han inte därifrån. Han fick sin anatomi från läkarutbildningen. Han är nämligen läkare, inte veterinär. Alltså utgår han från en människokropp när han styckar till exempel en ren. 
2007-11-21 @ 23:29:37 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0