kanelbulle

kanelbulle

Idag gratulerar vi kanelbullen på kanelbullens aldeles egna dag. Ska nog försöka trycka i mig en eller två lite senare.

Något jag kom att tänka på: är kanelbullen verkligen sveriges mest poppulära bakverk? Är inte sockerkaka eller kladdkaka vanligare? Är verkligen kanelbullen sveriges godaste bakverk? Är inte prinsesstårta eller gräddtårta godare? 

Har kanelbullen fått en egen dag för att den är ursvensk och och alltid förknippas med sverige? 

Kanel har ju inte funnits här uppe i alla tider så något bakverk borde ju vara mer usvenskt, pinnbröd kanske? 

Men kanlebullens dag är väl, precis som mors- och fars dag, bara ett jippo påhittat av sveriges köpmän (eller konditorer och bagare i det här fallet) för att vi konsumenter ska konsumera fler kanelbullar. Eller är det så? kan inte bara kanelbullen ha fått en egen dag för att den är godast? 

Hur som haver så förtjänar kanelbullen en egen dag för den är trots allt jävligt god. 
2007-10-04 @ 14:19:11 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anki

Idag får man tillåtelse att äta hur många kanelbullar man vill : ) Hade faktiskt ingen aning om att kanelbullen var svensk..

2007-10-04 @ 14:33:13
URL: http://egoanki.blogg.se
Postat av: Johanness

Det hade faktiskt inte jag heler, jag vet inte om den är det! Men vi har gjort den svensk. Det lilla jag har läst om kanelbullen pekar på att den är rätt svensk.

2007-10-04 @ 17:35:53
URL: http://webbplats87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0