Linas kvällsbok

linas kvällsbok

Igår såg jag på Linas kvällsbok med min flickvän, hon har velat se den sedan trailern gick på tv och igår fick hon äntligen se den. Vi hade inget att göra som vanligt på söndagar så vi gick och hyrde filmen. 

Den var som alla andra svenska ungdomsfilmer okej men inte så mycke mer. Den handlade om en tjej som det först går bra för, sen går det dåligt för henne och i slutet går det bra för henne. 

Filmen är full av kärleksproblem. Lina i 9:an blir tillsammans med en tuff hockeykille som precis börjat på gymnasiet där de är så fritt att man till och med får snusa på lektionerna. Hon håller ihop med honom ett tag fast hon egentligen är kär i en operasjungande kille i 7c. 

När hon äntligen lyckas ta mod till sig att göra slut med hockeybögen har hon kanske blivit med barn. Oro bryter ut. 

Filmen är jävligt förutsägbar, som alla andra i samma genre, men Linas kvällsbok känns mer pinsam. Vilket är ett pluss. 

Tre sjtärnor får den. För trots allt gillar jag ändå filmer där man inte behöver tänka så mycket. Jag gillar tapetvalen i hela filmen och hockeykillens (har glömt hans namn) mammas kitchiga lägenhet. 
2007-10-08 @ 16:53:05 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: TheLady

hahahah! Efter denna "recension" så bara MÅSTE jag se filmen, haha.

2007-10-08 @ 16:59:30
URL: http://TheLady.blogg.se
Postat av: Johanness

rekomnderas inte så starkt

2007-10-08 @ 22:03:02
URL: http://webbplats87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0