Sundsvall vs. Birsta

Har irrat runt i både Sundsvall och birsta idag. Så fort vi kom till Sundsvall blev jag svinigt trött och yr. Mina ben kändes som gelé. Men jag lyckades ändå lotsa runt min lokalsinnesbefriade flickvän och mig i nån timme. Sedan åkte vi till Birsta City. Där är det skitsvårt att hitta. Det känns som en labyrint. Men å andra sidan har jag bara tre gånger sen det nyöppnades. Nu idag var det dessutom en ny del med en jävla massa nya affärer öppen. 90 affärer i vår, det är inte illa. 

En rolig insident var när vi åkte i rulltrappan. Jag lade handen på bandet som vanligt. Och känner något äkligt. Det var brunt. Bajs var min första tanke. Sedan choklad. När jag luktade på handen var det varken bajs eller choklad, det var snus. Någon hade spottat ut en snusprilla på räcket. Vem FAN gör det? förbannat vidrigt. Men ändå vad är sannolikheten på det? Det är ju metervis med räcke och snuset hamnar precisdär jag lägger handen, det finns ju inte. 

Tur att snusepriset höjts. Förhoppningsvis minskar liknande incidenter i och med det. 
2007-10-29 @ 19:19:56 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0