The Pursuit of Happyness

The pursuit of happyness

Jag såg precis The Pursuit of Happyness eller Jakten på Lycka som den heter på svenska. 

När filmen var ny råkade jag se ett reportage om den på Operah Wifrey och fastnade direkt. 

Filmen är baserad på en verklig händelse där Will Smith spelar en hemlös far (sonen är Wills son i verkliga livet också) som tjämpar för att få ett jobb som aktiemäklare på en stor firma. Så klart får han jobbet i slutet men resan dit är väldigt intressant och jag blev verkligen fångad av filmen. Den är absolut värd att se. 

Skulle jag ha någon tuff betygsskala, tex. smultron, getingar eller stolar, skulle den få en solklar femma. Den får fem stjärnor tills vidare. 

Jag fick för mig att filmen skulle vara i färg, de är den nog på riktigt, det är i alla fall bilderna på omslaget och baksidan. Men min dvd-spelar är lite trasig tror jag för hela filmen visades i svartvitt utom ibland då nån enstaka bild då och då blinkade till. 
2007-10-05 @ 15:22:46 Film Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0