Ur garderoben

ur garderoben

Tidningen King hade tidigare en kategori som hette "ur garderoben", vilken också var min favorit i tidningen, där fick varje vecka en kändis plocka ut sina egna favoritplagg. Jag gillade att få se hur kändisarna klär sig privat och se om det stämde in med bilder man fått av dom i tv och liknande. Men framför allt gillade jag att höra historin bakom plagget, vart det kom ifrån och hur de fick tag i plagget. Och det är i princip vad jag har gjort nu. Alla plaggen jag valt kanske inte är något jag använder så ofta men ändå gillar mycket. 

Jeans-Acne 
Mina första par acnejeans som jag köpte på SOLO i Uppsala. Jag köpte dom i en storlek större i midjan mot vad jag brukar ha. Jag sydde in dom från knät och voila, de sitter som jag tänkt mig. 

Hood-edc by Espirit 
Av en slump hittade jag den på Espirit i Tallin där jag var med min tjej. Vi hade kikat igenom Tallins annars ganska usla shoppingutbud och hade bara Espirit kvar. och där på damavdelningen hittar jag denna långa, dubbelknäppta hood och var tvungen att slå till. 

T-shirt-Jack&Jones 
I sommras var jag på jackt efter en färgglad tee och genom skyltfönstret hos Jack&Jones i Sundsvall såg jag denna grå. jag gick in och provade och gillade den mycket. Upprullade ärmar västa med en knapp och rätt lång. 

Scarf-Monki 
Har länge vart på jakt efter en snygg scarf utan att hitta något vettigt. Men så hittade jag denna när jag var i Stockholm. Den kanske inte är exakt vad jag letat efter men jag gilalr den ändå. Den är vit ca. 120x120 cm och har en stad printad i svart på den. 

Vitt bälte-Random från Tallin 
Föra sommaren ville jag gjärna ha ett vitt flätat skärp men lyckades aldrig hitta något men i år på min resa till Tallin hittade jag ett, det var på en affär/butikskedja som heter Säppälä om jag inte missminner mig. Även detta tallinköp var på damavdelningen. Tallin har helt okej utbud för modeintresserade tjejer men nästan inget för herrar. 

Svart bälte-Secondhand 
Köpte detta svarta supersmala bälte i samband med sjöslaget för ca. ett år sedan. Jag hade länge velat ha ett smalt lite rockigt skärp och lyckades sedan hitta detta 1 cm smala bälte på röda korset i Härnösand. 

2007-09-12 @ 23:39:32 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: ruby

tallinN darling..2 n i slutet.. tallinn!

2007-09-18 @ 12:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0