RIP handskarna

På bilden till inlägget här under skymtas min ena arbetshandske. Eller före detta arbetshandske.

När jag började jobba på Lidl köpte jag ett par arbetshandskar för 9 kr. De fungerade jättebra. Ända tills den ena handsken försvann. Då köpte jag ett par nya likadana. De var inte lika bra, första passet gick det hål i ett av fingrarna. Efter ett tag hade alla fingrar stora hål.

Inte nog med alla hål så har det även spillts mjölk, ägg, kaviar och annat på dom. Dom luktade lite konstig men lät man bara bli att sniffa på dom gick det bra. Dock var jag tvungen att tvätta händerna varje gång jag använde handskarna.

Men för någon dag sedan blev måttet rågat. Det var när hela högerhandsken blev dränkt av filmjölk. Dels blev den väldigt kladdig och kall. Dels började den lukta ännu värre och sist men inte minst blev den vit (från att ha varit svart).

Jag valde att slängs handskarna och istället skära mina händer på alla kartonger jag öppnar. Få slem från gammal frukt på fingrarna och ha händer som luktar kaviar.

Snart ska jag köpa nya tror jag.

Btw. jag öppnar en ny kategori här. En kategori som heter jobb. Där kommer jag att kategorisera in allt som ska finnas under kategorin jobb.
2008-02-27 @ 14:57:15 Jobb Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0