Tandproblem

image88

Idag hos tandläkaren fick jag ett glädje besked. Det visade sig att mina två visdomständer i underkäken ligger ner. För att åtgärda detta skall dom dras ut. 

Jag vet hur det känns att dra ut tänder, för jag har gjort det förut. Senast fick jag bedövning, men det hjälpte föga mot min tand med böjd rot. 

Det gjorde så sjukt ont, tänk dig att dra loss en tand som sitter jättehårt, helt utan bedövning. Så ont gör det. 

Sedan blöder det. Och som det blöder. Blöder och blöder gör det, hela tiden. I flera timmar. Allt blod som pumpas upp till hjärnan rinner ut genom det hål där tanden en gång satt. 

Man blir yr av blodförlusten. Man kommer inte ihåg sitt namn, vart man bor eller hur man pratar svenska. 

Denna gång ska jag bränna igen såren med en tändare. 

2008-02-04 @ 15:59:58 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: emma

gör inte det ont på hästen-?

2008-02-04 @ 16:11:16
URL: http://enlitentax.blogg.se
Postat av: Johanness

Det tror jag säkert, bedövningar brukar inte hjälpa!

2008-02-04 @ 16:41:08
URL: http://webbplats87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0