Året 2007 i bilder

Nu ska jag försöka summera året som gått på ett enkelt smidigt och framför allt på ett kortfattat sätt. Läs och njut av mitt, till synes, händelsefattiga år. Mer saker har faktiskt hänt men det utelämnas.

image61

Den första stora händelsen år 2007 var fjällresan med Pernillas familj till Hamrafjällen, nära Vemdalen. Där sög vädret, jag pajkade min axel och Pernilla kunde knappt stå på sin fot. Men hur som haver tog jag där bilden till mitt CV.

image62

Här är jag samma dag jag tog körkortet. Jag åkte och hämtade Pernilla som inte visste något om att jag höll på att ta körkort. Vi hoppade in i bilen och åkte på utflykt och fikade fika. Sen åkte vi hem.


image50

Ja, vad är det då tjejer inte vet? Om du frågar Pernilla är det ganska mycket. Några av alla de roliga saker hon sagt under året kan du läsa här.
   Bilden ovan är tagen under resan vi gjorde till Åsele marknad. Där vi bodde i tält. Men när regnet kom flyttade vi in i husvagn och skrattade åt alla som rullade i lera om nätterna.
Uppe i Åsele Fyndade vi prylar och kollade på Dogge, el Primo och don Rigo. Pernilla sjöng med allt vad hon kunde "Alla tjejer, skaka Gröten", på riktigt sjunger dogge "skaka GÖTEN". Men det är ju inte så lätt att veta. 

   På hemvägen kollade vi på en dö björn och fiskade fisk. 

image52

Illustration i tortyrredskapsmuséet i Tallinn. Min familj, inklusive Pernilla tog sitt pick och
pack, satte oss på färjan och drog till Tallinn. Där åt vi mat, tittade på saker (bla. bilden ovan) och shoppade, sen åkte vi hem.


image63

Tuffa typer på raggarträff i Sandslån utanför rövhålan Kramfors. I slutet av sommaren.

Här var sommaren slut och den mörka, kalla hösten drog in. Det hände inte så mycket under hösten, den enda lilla glädjen var när Pernilla och jag firade vår ettårsdag med restaurang och biografbesök.

Där efter kom vintern, desto mer händelserik, jag firade min 20-årsdag men detta dokumenterades dåligt i bildform.

image54

Julafton kom även detta år, likaså tomten. Julen firades i förväg med Pernilla och hennes familj och sedan firade jag den riktiga julen i Upssala med släktingar. 
   I mellandagarna var det dags för årets andra kryssning och denna gång tog vi Brika cruises och styrde kosan mot Åland tur och retur under ett dygn.


image55

Och till sist avslutar vi även detta år med nyårsafton. Dans, musik och skumpa så det stod härliga till. Vi såg på raketer, drack varm choklad och Pernilla frös sönder tårna, inte jag för jag har en värmesula i mina skor.

Hej då 2007, välkommen 2008!
 

2008-01-03 @ 00:13:38 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: johanna

aww *nyp i kinden* söt bild på dig och din tjej.

2008-01-03 @ 15:34:57
URL: http://littlejoey.blogg.se
Postat av: johanness

åh, tack :]

2008-01-03 @ 16:42:47
URL: http://webbplats87.blogg.se
Postat av: johanna

aj lajkd påsbilden, schnygg påse!

2008-01-04 @ 15:29:48
URL: http://littlejoey.blogg.se
Postat av: johanness

tackar, den är frän.. från dollarstore ;)

2008-01-04 @ 20:46:54
URL: http://webbplats87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0