Bjudbiten

image125
Idag efter jobbet lyxade jag till det lite och köpte mig en centerrulle. Jag tryckte i mig rullen väldigt snabbt på hemvägen. När jag kom så långt att jag bara hade tre bitar kvar råkade jag kolla lite för noga på papperet. Det såg ut som bilden visar. "Bjudbiten" stod det. 

"Vad är det här?", tänkte jag. Jag började fundera på om det kunde vara något lurt med det hela. En center fylld av snor eller en skämtpralin ala buttericks. 

Bjudbiten, det låter som att man skall bjuda bort den och vad skulle inte vara roligare då än om den var svinäcklig. Den tankebanan fick mig att tveka till att äta den själv. 

Men jag sket i det och åt den. Bära eller brista. Jag hade ändå inte någon att bjuda bort den till. Trot eller ej, men den var faktiskt god. Helt normal. 

Men vad är då vitsen med att ge bort något som är gott? Det skulle ju vara mycket roligare om bjudbiten var fylld av något snusk. 

2008-03-27 @ 19:41:11 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Miken

Jag köper ofta en Centerrulle som jag avnjuter medans jag sitter i kassan, till det en freeway-cola.

Sen när någon annan sitter i kassan och jag ska iväg, så tar jag min centerrulle, håller upp den, ler lite snällt och frågar artigt till den andra kassören/kassörskan "Bjudbiten?". Även om några inte fattar vad jag menar så brukar oftast vara mycket uppskattat!

2008-03-27 @ 21:50:19
URL: http://Pemiro.blogspot.com
Postat av: johanness

Det var ta mig fan det finaste jag kört sen jag konfirmerades!

Men visst skulle det vara lite roligare för dig om bjudbiten var skitsnuskig?

2008-03-27 @ 23:25:46
URL: http://webbplats87.blogg.se
Postat av: Miken

Tack!

Tror tyvärr inte min chef skulle uppskatta att få en äcklig centerbit, typ med pubis i :(

2008-03-28 @ 08:59:03
URL: http://Pemiro.blogspot.com
Postat av: johanness

ingen fara.

Det är sant, men du hade kunnat bjuda någon annan på samma nivå som dig!

2008-03-28 @ 19:05:59
URL: http://webbplats87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0