Nästa kassa tack

När man jobbar på affär (läs Lidl) händer det ofta att man får sitta i kassan. När man ska stänga kassan ställer man fram en stor gul skylt med texten "nästa kassa tack", eller om det står "kassa stängd", jag kommer inte ihåg. Det jag ville komma fram till var att folk inte verkar se dessa skyltar. Till exempel, om min sista kund står och betalar och det ligger en stor "nästa kassa tack"-skyllt mitt på kassabandet kan det ändå komma ett medelålders par och börja lasta upp sina varor. Då är jag bara millimeter från att få ett psykbryt på kunderna. Rycka av dom håret och gallskrika i örat på dom att denna kassa faktiskt är stängd och sedan trycka upp skylten i ansiktet på dom, riktigt hårt så att texten prentas in i pannan.

Men det gör jag aldrig, för jag är nämligen en väldigt behärskad person. En person som bara sväljer en gång och räknar tyst till tio.
2008-03-19 @ 20:10:38 Jobb Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0