Bingo!

Idag har jag både sålt bingobrickor och agerat kontrollant på bingospelet i Landgrens matsal. Detta med delade känslor. Kanske med ett litet överhäng av ledsen och arg sinnesstämning. 

En rolig sak var "den gamla klassikern". Jag och stor-johan satt och sålde 40-kronors och 20-kronors till allehanda sluskar. Då under ett litet uppehåll i kundanstormningarna kom en äldre herre ut ur en toalett och gick fram till oss. 

"Fan, asså.. det var någon som har haft rännskita där och lämnat allt kvar" sa han och fortsatte: "Det luktar fördjävligt.. bläh!" sedan såg han lite osäker ut. Stor-johan tackade artigt för informationen och herren gick iväg. 

Jag tycker det är rätt kul att även en gammal an inbillar sig att en sådan grej ska fungera. 

Men å andra sidan kanske man på så vis slipper ett smeknamn som bajsmicke

2008-05-20 @ 23:13:47 Jobb Permalink


Kommentarer
Postat av: Miken

Att jag aldrig har tänkt på det förut! Fan vilken smart herre.



Tror du de på skolan blir misstänksamma om jag använder det ungefär 2-3 gånger i veckan?

2008-05-21 @ 07:43:52
URL: http://pemiro.blogspot.com
Postat av: johanness

Jo, man ska inte underskatta den utgående generationen!



Nja, risken finns ju men det är ju värt att prova! Annars kan du ta det hela ett steg till och lägga skulden på någon. "Fan va de stinker, Mackan måste ha vart riiiiktigt risig i kistan!"

2008-05-21 @ 19:10:39
URL: http://webbplats87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0