Femton tusen och bandy

Igår var vi på mediamarkt och köpte en ny macbook. Pappa betalade. Han plockade upp en bunt femhundringar ut bröstfickan och räknade upp 24 stycken. Dessutom hade han nästan en tredjedel av bunten kvar. Jocken och jag tappade hakan och tyckte att pappa var pimp, Hur många går lixom runt med 15 tusen i bröstfickan? Detta var iof en engångsföreteelse men ändå! 

Vidare har jag sett på bandy-vm idag. Sverige - Finland (8 - 1). Jag gillar att titta på bandy, man ser inte bollen så ofta men när man gör det är det ett underbart spel, dribblingar och snygga mål. Jag spelade själv bandy tills jag var 16 år och idag kom jag på en sak. 

När en match börjar i hockey då tekar man, i fotboll är det avspark. Men vad är det i bandy? Avslag? Jag kommer inte ihåg eller säger man ens något? Sverige börjar med bolle nkanske.. 
2009-01-18 @ 20:02:12 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym



Tack för det!



Mvh

2009-01-22 @ 18:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0