Mer gnagare

Denna bild hittade jag på Jonas Crambys blogg i ett inlägg där han visade en bild på sin vän före och efter denna maträtt. Hur smal han hade blivit. Tro jag det när det hade gått 4 år.



Detta är en maträtt jag mycket väl skulle kunna tänka mig att äta. Helstekt gnagare som parar sig med med en knöl. Hugger man bort extremiteter och huvud ser det ut som en fin fläskfilé.

Men vad jag inte riktigt förstår är varför man totalförnedrar djuret med en tomathatt på huvudet, en citroskiva i munnen (som inte ens är normal kost för en gnagare och som ingen människa kommer att äta upp själv), och en dillkvist i pruppen.

Men det är trots allt den festliga tomathatten som fascinerar mig. Bara den gör maträtten värd alla pengar. Bara tomathatten i sin fulländning med blasten kvar som pricken över i gör att man kan betala för maträtten bara för att få vara med på samma bild som pungrottan.

2010-10-24 @ 21:48:33 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0