87 höjdare! Plats 76

Jag presenterar nu ännu en plats på 87 höjdare!-listan. Inte ett filmklipp denna gång, utan en hemsida. Darwin Awards. En sida där man presenterar underliga självmordsfall. Olyckor mestadels skulle jag tro. Dessa dödsvall blir nominerade till Darwin awards. 

 

Rätt underhållande läsning, här nedan har jag försökt översätta ett dödsfall (siten är på engelska). 

 

Jag presenterar stolt, "underliga-dödsfall-som-prisbelönas-hemsidan": 

 

"(2 februari 2008, New York) En 50-årig man var på fågeljakt i New York med sina kompisar och hans trogna hund. De stannade för en rökpaus, och hans hund hittades ett rådjursben! 

 

Mannen försökte ta benet, men som alla hundar ville djuret inte skiljas från sin skatt. Han stannade precis utom räckhåll. Frustrerad av denna olydnad tog mannen sitt hagelgevär vid mynningen och började använda det som ett slagträ. Varje gång han svängde det hoppade hunden undan. 

 

Plötsligt slog "slagträt" i marken och fyrade av ett skott, i buken på mannen. Han togs med helikopter till ett närliggande sjukhus, där han dog av sina skador. Han förblev medveten länge nog för att bekräfta detta för polisen, annars hade hans vänner nu kunnat vara misstänkta! 

 

Åtminstonne träffade han inte hunden." 

 

För mer läs här

 

2009-05-02 @ 00:12:07 87 Höjdare! Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0