Bloggvärlden stinker

Jag är ofta jävligt före med saker. Men ofta är jag ännu mer efter med saker. En sak jag varit efter med väldigt länge nu är bloggportalen.se. Men inte nu längre, nu är även jag med där. 

Efter att jag registrerade mig på bloggportalen beslöt jag mig för att spana in konkurrensen, mina medbloggare. En sak som slog mig är att förbannat många bloggare inleder sin bloggbeskrivning med fraser som: "xxxx är en ung kvinna som skriver om de tusen tankar som rusar genom hennes huvud och de tusen drömmar som vilar i hennes hjärta.", "En blogg som handlar om det mesta livet kan erbjuda." eller "Ett hörn av den inmatriella världen där jag tänkte skriva ner primärt just tankar och funderingar och sekundär annat så som helgbesvikelser och sånt.". 

Jag blir illamående när jag läser dess beskrivningar. Jag tappar helt lusten att läsa bloggar. Allt känns förjävligt. Bloggvärlden utanför mina ramar stinker. Fan och hans moster. 

Men det värsta är att min bloggbeskrivning låter nästan likadant. "En blogg där jag skriver om allt möjligt.". Jag äcklar mig själv. 

2008-01-28 @ 21:44:48 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: johanna

när jag läser beskrivningarna du tar upp hör jag en manlig basröst som läser upp dem. hans röst är ämnad
för "ONE MAAN ONE DECISSIOON" osv.

du glömde ju den oorginellaste som låter typ " skriver om allt och inget" och "en tjej som skriver om det som ingen annan vågar säga högt".

2008-01-29 @ 02:35:09
URL: http://littlejoey.blogg.se
Postat av: Johanness

Hehe, joo, jag glömde visst dom två ;P

2008-01-29 @ 11:16:24
URL: http://webbplats87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0