Pernilla på kakjakt

Idag upplevde jag något uppöver det vanliga. En mutant, som i X-men, mitt ibland mig. Ett sjätte sinne är väl fel sagt. Men ett utökat sinne kanske stämmer bättre.

Jag tänkte vara snäll mot min tjej och bjuda henne på muffins i bussen hem till henne. Jag lät det vara en överraskning. Så jag gömde de rumstempererade muffinsarna i en sluten plastpåse och stoppade dom i min väska.

Innan vi gick på bussen tog vi en sväng på stan, bland annant var vi inne på kicks där det stank av parfym och diverse skönhetsprodukter. Där inne bland alla olika dofter ställer sig Pernilla och sniffar. "sniff, sniff. Luktar det inte äppelpaj här så säg?". Jag kom genast att tänka på mina muffins. Hur fan kunde hon känna lukten av dom? Detta är verkligen en tjej med näsa för godsaker.
   Jag trodde inte riktigt på vad jag hörde så jag undrade vad hon sa. "Det luktar äppelpaj" sade hon igen "känner du inte". "Nej!" svarade jag kvickt, jag ville inte avslöja min överraskningspicknick.

Detta är det mest skarpa luktsinne jag stött på hos en människa. Hade polisen behövt hundar som sniffade rätt på tårtor och bakelser hade jag anmält Pernilla.
2008-01-21 @ 19:52:02 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0