Saknad nyckel

image83
Till vår bil finns det två nycklar, eller kort. Den ena står det ett stort svart K på. K:et står för Kjell, min pappa. Skulle jag gissa så ligger nyckeln nu i hans jackficka som i sin tur hänger på en krok i hans mottagning. Den andra sråe det inget på. Men den ligger i min mammas jackficka och den jackan i sin tur befinner sig på mittuniversitetet. 

Själv har jag ingen nyckel. Men jag är å andra sidan i stort behov av en. Ja ska nämligen åka till mitt jobb för att lämna några kvitton så jag får ut lite reseersättning, ta upp lite synpunkter på nya schemat och prova en tröja. Därefter ska jag åka och köpa tandkräm och mat på ica. 

Det trista är att jag inte har någon nyckel och jag vill inte gå en dryg mil för att köpa tandkräm. Då blir man ruskigt irriterad då bilen står hemma men båda bilnycklarna är på okänd ort. 

2008-01-29 @ 12:57:34 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0