Tragiskt livsöde

Aftonbladet publicerade en bild på Stockholmsbombarens döda kropp och kallade den "Bilden av en självmordsbombare".

På bilden, som är fotad från ovan, ser man en trasig kropp klädd i kostym liggandes i blodig brun snö.

Bildtexen berättar (eller bekräftar) att mannen blev sitt eget enda offer. Det stod även att han skulle fylla 29 år den 12 december. Bilden och texten blev väldigt personlig, ett sorgligt människoöde. En stackars pappa som lämnat sin fru och sina barn för något så otroligt onödigt och dumt. Det man kan glädja sig åt är att han bara skördade ett dödsoffer.

Men när jag ser bilden kan jag inte låta bli att tycka synd om mannen med det tragiska livsödet.

Rent spontant känner jag att Aftonbladet, i och med publiceringen av bilden på mannen, går ett steg för långt. Lite respekt får man ha för mannens anhöriga som säkerligen inte vill se sin pappa eller man ligga blodig och söndertrasad till allmän beskådan på internet.

Jag hoppas verkligen att något liknande försök inte sker igen i Sverige, eller någon annanstans. Om det hade lyckats hade tusentals människor kunnat få fira jul utan någon nära släkting eller vän.

Plötsligt känns alla mina egna små problem just väldigt små och obetydliga.
2010-12-13 @ 14:55:50 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0