Jag är bättre än 160 människor!

Idag har det varit en relativt jobbig men väldigt bra dag. Julklappar har inhandlats. Men det är inte därför denna dag har blivit så pass bra som den har.

Jag har nämligen fått ett nytt jobb. För ett par dagar sedan, nästan en eller två veckor, skickade jag en ansökan om att jobba på den nya Lidlaffären som kommer öppna i Härnösand i början på nästa år. Över 170 personer sökte de åtta utannonserade tjänsterna och jag lyckades knipa en. Detta har höjt mitt självförtroende avsevärt. Jag är bättre än minst 163 människor. Eliten, gräddan, ja allt vad det heter. Eufori, kanske är att ta i men snudd på.

Innan jag sökte jobbet hade jag inte någon stor relation till Lidl förutom något enstaka besök i kedjans affärer i Tyskland. Och det ända minnet jag har därifrån egentligen är yogurth på hink, något som inte finns i Sverige i övrigt. Det är vad jag ska köpa och äta på min första lunch.
   Jag nämnde det på anställningsintervjun idag och det lockade till ett av många skratt. Lättsamt, det är ett ord som beskriver intervjun ganska bra.

Nu blev detta mitt skrytigaste inlägg någonsin, men må så vara. Jag är värd ett skrytinlägg någon gång. Men från och med nu är det nog med skryt. Inte min stil.
2007-12-20 @ 21:55:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: johanna

grattis :D lidl har jätte goda ostbågar för 6kr ;D

2007-12-21 @ 13:42:08
URL: http://littlejoey.blogg.se/
Postat av: johanness

tack! haha, då får jag prova dom på min andra lunch ;P

2007-12-22 @ 16:27:49
URL: http://webbplats87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0