Respekt

Jag kom att tänka på en sak här om dagen, igår tror jag det var. Dagens äldre, pensionärerna alltså, klagar ofta på hur oartiga vi unga är. Att vi visar för lite respekt mot de som är lite äldre. Men ärligt talat så visar faktiskt vissa pensionärer lite respekt mot oss ungdomar. Så jag brukar alltid vara artig mot äldre, dels för att jag ÄR en trevlig kille, men även för att se om gamla gubbar och gummor är oprovoserat oartiga. I de flesta fall är gamlingarna trevliga men i bland stöter man på en surkäring eller gubbstrut. Då är det kul att vara lite extra trevlig och reta dem, fast på ett snällt sätt. 

2007-12-11 @ 19:02:42 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0