Sälar

säl

Idag har jag en liten djurdag så jag tänkte fortsätta på det spåret och säga: varför tycker folk att sälar är söta? Nu valde jag kanske en bild som är fördelaktig alla sälar men har ni sett en blöt säl någon gång? Det har jag, idag på TV bland annat. När sälen blir blöt blir den svart och ser slemmig ut. Kroppen liknar då en stor blodigel med två svarta purjolökar i ena änden. Ett öronlöst huvud i andra änden som påminner om både hund och katt. Under huvudet sitter två förkrympta vingar som inte ens kan bära sin mästare. 

Djuret påminner om en sackosäck men aldrig har jag hört någon kalla sackosäcken för den gulligaste möbeln. 

Så fort någon ser det sopsäcksliknande djuret ligga och fläska på en klippa någonstans så brister alla ut i ett "åååååh" eller "naaaa" eller "guuud va gulliiiiiii". 

2007-12-13 @ 23:31:07 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0