Kort stubin

dalberg

När jag läste dagens tidning blev jag faktiskt inte ett dugg förvånad när jag såg dena lilla notis. 

Johan Dalberg, kramforssonen, har under en match för sitt Hudiksvall pajat en zeppelinare tillhörande Östersund och får själv betala den. 5000 kr. Anledningen till att jag inte blir förvånad är att killen har världens kortaste stubin, värre än Kalle Anka. Och äntligen får han betala för det. Jag säger äntligen för jag har faktiskt längtat efter det. Jag har stört mig på killen ända sedan han sparkade sönder Erik Norbergs tå i en spännande fotbollsmatch mellan Moffe bk och Kramfors på Gånsviksvallen. 

Äntligen har temperamentet straffat sig. Han må vara jävligt talangfull men temperamentet förstör för honom. 

För övrigt läste jag om ett nytt mord i Kramfors. En man som blivit knivad. Det känns kul. Inte att någon har dött utan att det händer spännande saker. 

Jag tror att Kramfors kan ligga rätt bra till med antal mord i svenska småstäder. Jag menar, Enligt statistiken så löper man större risk att bli mörda om man bor i kramfors jämfört om man bor i till exempel Los Angeles. 

Tur att man inte bor i Kramfors mordens Mecka. 
2007-10-19 @ 18:05:56 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0