Nostalgi

turtles

Alla känner väl igen dessa grabbar? Raphael, Donatello, Michelangelo och Leonardo. Teenage Mutant Ninja Turtles. De tuffa tonårsninjorna som bor i kloakerna under New York City. Den solklart mest populära leksaken, TV-serien, serietidningen, tuggummit och massa annat när jag gick på dagis. Alla hade en turtle, alla ville vara en turtle. 

När jag gick i tvåan på gymnasiet lyckades jag få tag i fyra av sju dvd-filmer med turtlesavsnitten. Ovärderligt. Jag lånade ut dom till ett parkompisar och fick tillbaka dom jävligt sent, jag lånade ut dom igen och väntade länge på att få tillbaka dom, men fick inte det. Jag frågade om jag kunde få dom. "Kicken har dom". För i helvete! 

Nu är mina kära turtlesfilmer ute på vift och jag vet inte vart dom är eller vem som har dom eller om dom ens finns kvar. Men som ett sista rop på hjälp. MATTE DU ÄR SKLDIG MIG EN KULTURSKATT. Eller 250 spänn. 
2007-10-05 @ 15:36:35 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0