Stadium XXL

stadium xxl

Stadium byter utséende! 

När Stadium öppnade 1987 byggde den visuella identiteten på ett besök vid OS i Los Angeles 1984. För att ta varumärket förbi 20-årsstrecket har de låtit Stockholm Design Lab och Thomas Eriksson Arkitekter skapa en 4 500 kvadratmeter stor experimentverkstad där det nya varumärket byggs inför konsumenternas ögon: Stadium XXL.

Butiken XXL handlar inte bara om att det är en större butik, utan även om att skapa en plats där man får en annorlunda upplevelse kring sport och aktivitet, förklarar Stadiums affärsutvecklingschef och tillika ansvarige för Next Level, Henrik Cederqvist.

Saxat från: http://capdesign.idg.se/ 
2007-10-01 @ 22:43:43 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0