Idébrev

På något vänster har jag fått en prenumeration av affärsidéer på halsen. En Torbjörn Molin skickar regelbundet sina briljanta idéer till min hotmail. 

Nu senast fick jag detta brev: 

Hej!

Har ingen aning om hur man ska genomföra den här, men jag skulle gärna
hänga med.

Vardagsresor

Som turist kan man nu för tiden f? uppleva precis vad man vill. 
Fiska lax i Canada - visst. Vandra i bergen i Nepal - no problem. 
Hoppa ut för höga berg - självklart. Men det finns en sak som man 
är utestängd fr?n. Det är vardagen. Hur känns det att vara Herr Schmidt 
i Hamburg och ta "U-Bahn" kl 8.14 varje morgon till kontoret p? Dresdner 
Bank? Hur känns det att sjunka ner bakom det överfyllda skrivbordet
med "eine tasse kaffee" i handen och längta efter att klockan skall sl? fem? 
Om man ska lyckas med ett s?dant här koncept s? m?ste vardagen förbli
vardag. Grisfester är inte att tänka p?.


Tänk stort

Torbjörn Molin
Vem fan skulle vilja betala för att åka på en resa där man jobbar häcken av sig på en tysk bank? Eller på ett mattknyteri i Mongoliet. 
Om man nu sparat ihop pengar för att åka på semester vill man väl ändå inte jobba gratis åt någon lågavlönad kontorsnisse på den tiden. 
Och vem vill ha en fet praktikant med fiskehatt och midjeväska som står i vägen när man jobbar? Inte jag i alla fall, jag kan till och med störa mig på mina riktiga medarbetare. 
Till sist, varför skriver han frågetecken i stället för bokstaven å? 

2008-02-01 @ 17:03:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0