Tre röda rosor

image126
Här om sistens fyllde min flickvän år. Närmare bestämt i tisdags. Jag nämnde det i all hast här på bloggen och uppmanade till ett litet grattis. Men ingen sa grattis. Ingen. Inte ens ett litet har den äran.

Men det är inte vad jag skall ta upp nu.

Nej. Jag gav henne en bukett med vinröda rosor. Tre stycken.

En för att jag dödade en blomma hon fick senast hon gick ut skolan.

En för att jag förstörde en ros som hängde på hennes vägg.

En för att hon fyllde år.

Jag vet att det finns ett "språk" med blommor. Det var inget jag hade koll på. Men jag kollade upp det nu. Tre blommor, som jag gav, betyder "när får jag träffa dig igen?". Rätt passande. Men det optimala vore om jag hade pajat fyra rosor till. Sju blommor betyder nämligen "jag älskar dig".

De tre rosorna hon fick av mig var vinröda. Vinröda blommor betyder "jag saknar dig så". Det gör jag också, saknar henne så.

Summa summarum blev detta ett ganska tjejigt och fjantigt inlägg om röda rosor och kärlek. Men visst vart det ändå ganska bra med blommorna? Tur var att jag inte köpte orangea rosor, det betyder nämligen "Jag är din trogne vän". Ännu värre hade varit om tre röda rosor hade betytt "förlåt, jag har varit otrogen" eller något i den stilen. Men det hade väl roat någon.

2008-03-28 @ 00:12:20 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: TINTIN

Svar: Det tycker jag låter som en utmärkt idé!

2008-03-28 @ 15:35:25
URL: http://Letusbuyhappiness.blogg.se
Postat av: johanness

jag misstänkte det :P

2008-04-03 @ 14:52:10
URL: http://webbplats87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0